16 Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής Μεταγνωστική εμπειρία Δημοσιογραφικός Λόγος Οι μαθητές μπαίνουν δημιουργικά στην ποίηση Σε ποιητικό εργαστήρι που διοργανώθηκε στη Βιβλιοθήκη του Λανιτείου Λυκείου, δεκαπέντε μαθητές και μαθήτριες από όλες τις τάξεις του Σχολείου μας, ήρθαν σε επαφή με τη δημιουργική γραφή, με την καθοδήγηση της κ. Χρυσούλας Αλεξάνδρου, Ποιήτριας και Επιθεωρήτριας Φιλολογικών Μαθημάτων. Το εργαστήρι πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 10 Δεκεμβρίου 2021, στη Βιβλιοθήκη του Σχολείου υπό την επιμέλεια της φιλολόγου, κ. Μαρίας Κυπριανού - Λεοντή. Η ατμόσφαιρα στον χώρο είχε ετοιμαστεί νωρίτερα με κεριά και ορχηστρική μουσική, ώστε να διαμορφωθεί μια χαλαρή και άνετη συνθήκη για έμπνευση και δημιουργία. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε διαφορετικές ομάδες εργασίας, ανάλογα με τα καθήκοντα που τους είχαν ανατεθεί. Η ομάδα γραφής η οποία «έστησε» το συλλογικό ποίημα, η ομάδα χορού που απέδωσε το ποίημα μέσα από μια χορογραφία, η ομάδα μουσικής που το μελοποίησε, η ομάδα ζωγραφικής που το αποτύπωσε στο χαρτί με χρώματα και τέλος η ομάδα της δημοσιογραφικής κάλυψης του γεγονότος. Αρχικά η κ. Αλεξάνδρου έβαλε τα παιδιά στη διαδικασία να σκεφτούν εικόνες που τους διέγειραν την περιέργεια και είχαν αποσπάσει την προσοχή τους. Φάνηκε πως οι εικόνες που αποπνέουν ρομαντικά συναισθήματα ευαισθητοποίησαν και ενεργοποίησαν περισσότερο τη φαντασία των μαθητών. Δάση, ηλιοβασιλέματα, θάλασσες, εικόνες που προέβαλαν τη φυσιολατρία τους, τους ηρεμούσαν και καταπράϋναν την ψυχή τους. Επιπρόσθετα, ένας μαθητής επεσήμανε την εικόνα ενός ηλικιωμένου ζευγαριού που αγκαλιαζόταν, στοιχείο που άρεσε πολύ και σχολιάστηκε θετικά από όλη την ομάδα. Κάποια άλλα παιδιά είχαν αναφέρει ότι η φαντασία τους ενεργοποιείται και επηρεάζεται ακόμα και από τις μνήμες τους, τις αναμνήσεις τους. Στη συνέχεια οι μαθητές επέλεξαν μια εικόνα και κατέγραψαν τα συναισθήματα που τους προκαλούσε. Αφού συζήτησαν τις εντυπώσεις τους και αντάλλαξαν τις ιδέες τους, έγραψαν τις φράσεις και τις λέξεις που έρχονταν στο μυαλό τους με τη μέθοδο της αυτόματης γραφής, στο πλαίσιο του κινήματος του υπερρεαλισμού. Έπειτα, ξεκίνησαν να κατηγοριοποιούν τις φράσεις που συγκέντρωσαν σε δύο στήλες, στις φράσεις που εμπίπτουν στον πεζό λόγο και σε εκείνες που αποπνέουν ποίηση. Η άσκηση βοήθησε τα παιδιά να διακρίνουν τα χαρακτηριστικά του πεζού και του ποιητικού λόγου. Ο ποιητικός λόγος, όπως τόνισε με έμφαση η κ. Αλεξάνδρου, αποτελεί τη συμπύκνωση των σκέψεων και των συναισθημάτων, ενώ ο πεζός λόγος συνιστά την επεξηγηματική και αναλυτική διαδικασία. Στη συνέχεια, η .................................................................................................................. Βιωματικό Ποιητικό Εργαστήρι ............................
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=