Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια σε σχολεία Μέσης Γενικής και Τεχνικής Εκπαίδευσης

4 Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής Χαιρετισμός Τα Βιωματικά Εργαστήρια Ποίησης τα οποία λειτούργησαν με ιδιαίτερη επιτυχία κατά τη φετινή σχολική χρονιά (2021 - 22) υπό την καθοδήγηση της Επιθεωρήτριας Φιλολογικών Μαθημάτων, Χρυσούλας Αλεξάνδρου και τα οποία θεσμοθετούνται στο εξής με την έγκριση της Διεύθυνσης Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, υιοθέτησαν τη φιλοσοφία των Margaret Mead και Χαλίλ Γκιμπράν. Οδήγησαν τα παιδιά στο κατώφλι του μυαλού και της ψυχής τους και τα δίδαξαν να σκέφτονται. Η εμπλοκή των μαθητών σε αυτά και η ενασχόλησή τους με τη δημιουργική γραφή και γενικότερα με την τέχνη, τους έδωσε την ευκαιρία να καλλιεργήσουν την κριτική και αφαιρετική τους σκέψη, το αισθητικό τους κριτήριο, πολλαπλές δεξιότητες και ικανότητες και να ανακαλύψουν τον εαυτό τους. Η δημιουργική γραφή εφαρμόζει λειτουργικά την ταξινομία των διδακτικών στόχων, σύμφωνα με τον Bloom, οι οποίοι αναλύονται στα στάδια της μάθησης, της κατανόησης, της εφαρμογής, της ανάλυσης, της σύνθεσης και της αξιολόγησης. Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια προσέφεραν στα παιδιά τη δυνατότητα να διεξέλθουν όλων αυτών των σταδίων και κυρίως μέσω της συνεργασίας και της ομαδικότητας να αποδεχτούν το διαφορετικό, να εμπιστευτούν ο ένας τον άλλον, να αναπτύξουν όμορφες, υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις και να οδηγηθούν στη δημιουργικότητα, κατά τους Carole Cooper και Julie Boyd. Ο Βrown υποστηρίζει ότι σε ένα εργαστήριο Δημιουργικής Γραφής διακρίνονται χαρακτηριστικά επικοινωνίας, αυτοεπιβεβαίωσης και βελτίωσης της αυτοεικόνας του ατόμου, καθώς αυτό εντάσσεται και γίνεται αποδεκτό στο πλαίσιο μιας ομάδας με κοινά ενδιαφέροντα. Η Margaret Mead υπογράμμισε πως τα παιδιά πρέπει να διδάσκονται πώς να σκέφτονται και όχι τι να σκέφτονται. Τη σοφή τούτη θέση ενισχύει ο Χαλίλ Γκιμπράν υποστηρίζοντας πως τα παιδιά είναι αναγκαίο να οδηγούνται από τους δασκάλους τους, στο κατώφλι του μυαλού τους.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=