4 Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής Δρ Κυπριανός Λούης Διευθυντής Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης Χαιρετισμός «Η ψυχή ζυγίζει όσο όλη η ιστορία της ζωής μας» Χαιρετίζω την έκδοση του Β΄ Τόμου των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής», τα οποία έχουν διεξαχθεί κατά τη σχολική χρονιά 2022 - 2023. Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια, ως μία διεπιστημονική, διαθεματική και καινοτόμος διαδικασία μάθησης συγκεντρώνουν βασικές έννοιες, δεξιότητες και στάσεις απαραίτητες στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε ένα ανθρώπινο και υγιές σχολείο. Σκοπός είναι η συνάντηση των μαθητών/τριών με τον αληθινό εαυτό τους, την ιστορία, την ψυχή, τη ζωή και την εξέλιξή τους. Η διαδικασία αυτή συνδέεται άρρηκτα με το αξιόλογο της γνώσης, τη διαχειρισιμότητά της, τη συνεκτικότητα, τη συνοχή και τη μεταφερσιμότητά της και επομένως κρίνεται πολλαπλά εποικοδομητική. Οι συμμετέχοντες/ουσες στη βιωματική ποιητική διαδικασία των εργαστηρίων, σε ένα ευχάριστο και υποβλητικό κλίμα, με τρόπο παιγνιώδη και ουσιαστικό, με την κατάλληλη ενθάρρυνση και καθοδήγηση, εκφράζονται και δημιουργούν ομαδικά και ατομικά, πρωτίστως μέσα από τον ποιητικό λόγο και, ακολούθως, μέσα από άλλες μορφές τέχνης και άλλα γνωστικά αντικείμενα. Αξιοποιώντας πολλαπλές ικανότητες, διευκολύνονται να υιοθετήσουν μια διερευνητική στάση απέναντι σε προσωπικές τους εμπειρίες, οι οποίες συναντώνται με την απώλεια, την απουσία, την εμφάνιση και την παρουσία. Οι αισθήσεις και οι εμπειρίες των μαθητών/τριών, η αναζήτηση της γνώσης και του δικού τους κόσμου τούς οδηγούν στην ωρίμανση, θέση η οποία ενισχύεται και επιβεβαιώνεται επιστημονικά από τον ψυχίατρο και ψυχαναλυτή, Σάββα Σαββόπουλο, σύμφωνα με τον οποίο ο άνθρωπος γεννιέται στη συνάντηση και στον αποχωρισμό, στο ζευγάρωμα της παρουσίας με την απουσία, ψάχνοντας να βρει τον αληθινό εαυτό του. Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια λειτούργησαν σε σαράντα πέντε σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης Κύπρου και σε οκτώ σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελλάδος υπό την εποπτεία και καθοδήγηση της κ. Χρυσούλας Αλεξάνδρου, Επιθεωρήτριας Φιλολογικών Μαθημάτων Κύπρου, ποιήτριας και εμπνεύστριας των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων. Σε αυτά έχουν εμπλακεί τετρακόσιοι μαθητές και μαθήτριες, η συμμετοχή των οποίων μαρτυρεί μια ξεχωριστή εμπειρία, τη χαρά της δημιουργικότητας, της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της αναζήτησης του ψυχισμού τους. Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας στηρίζει και θα εξακολουθήσει να στηρίζει και να ενισχύει τη λειτουργία των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων, καθώς προάγουν την παιδεία, τη συναισθηματική ενδυνάμωση και τις γνωστικές δεξιότητες των παιδιών μας.
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=