6 Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής Πρόλογος Να ξυπνάς το πρωί πιο νέος από πριν, για να αφουγκράζεσαι τον κόσμο Με ιδιαίτερη συγκίνηση, ευγένεια και σεβασμό ταξιδέψαμε ποιητικά προς το φως και εφέτος, με τις αλήθειες και τις αισθήσεις μας. Ξεγυμνώσαμε άφοβα το μέσα μας και το εκθέσαμε. Έτσι, αγαπήσαμε, αγαπηθήκαμε, ονειρευτήκαμε, συνθέσαμε. Ο ψυχισμός, οι αγωνίες και οι ανησυχίες, η χαρά και η θλίψη, τα θέλω και τα μη μαθητών και μαθητριών από σχολεία Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελλάδος, μετουσιώθηκαν σε γράμματα και συλλαβές, λέξεις και στίχους, σε εικόνα και μελωδία, κίνηση και σενάριο. Αφτιασίδωτα, πηγαία και με δέος. Στις σελίδες του Β΄ Τόμου θα συλλαβίσουμε τις ανάσες των παιδιών που συμμετείχαν στα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια της σχολικής χρονιάς 2022 - 2023, θα συνομιλήσουμε με αυτές με την καθαρότητα της ποίησης και της τέχνης, αυτήν που κανείς να θολώσει δεν μπορεί. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός πως η πλειοψηφία των ποιημάτων συνδιαλέγεται με το παρελθόν λες και το παρόν από μόνο του αδυνατεί να ορθοποδήσει. Ψάχνουν το έρεισμά τους μέσα από το χθες, όχι προγονολατρικά. Με μια δυναμική να αυτοπροσδιοριστούν και να τραβήξουν σταθερότερα προς τα εμπρός. Άλλωστε παρόν χωρίς συνείδηση του παρελθόντος είναι ανερμάτιστο παρόν. Τις σελίδες αυτές διατρέχουν εντέχνως με τη ματιά των παιδιών οι άγραφοι νόμοι, οι βάρβαρες εξουσίες, η πάλη με τις επιβουλές των ισχυρών, οι δαίμονες του κακού, η αυτοπαγίδευση στον υλιστικό τρόπο ζωής, η υπέρβαση των ορίων που θέλει τη νέμεση να ακολουθεί. Στενάζουν οι διαδρομές που κάηκαν και τρόμαξαν τη φύση, προβάλλει η επιθετική του καθενός ευθύνη, η υπεύθυνη στάση του ενεργού σκεπτόμενου πολίτη απέναντι στα κακώς κείμενα του αποψιλωμένου κόσμου. Του κόσμου αυτού, πίσω από τον οποίο υποφώσκει το φως του φεγγαριού. Οι φωνές των παιδιών τραγουδάνε και κραυγάζουν: ακουμπάμε στις αξίες μας, αφουγκραζόμαστε την ομορφιά μας, μέσα και γύρω μας, και κάνουμε τα θλιμμένα δειλινά να ανθίσουν από τις στάχτες τους. Απευθύνω θερμό ευχαριστώ στις Διευθύνσεις Μέσης Εκπαίδευσης για την πίστη και τη συμπόρευση στο όνειρο αυτό, σε όλους τους συνεργάτες και τις συνεργάτιδες, εκπαιδευτικούς και μη, για τον μοναδικό ζήλο που επέδειξαν και πρωτίστως, σε όλα τα παιδιά που εμπιστεύτηκαν τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια και αφέθηκαν σε αυτά. Χρυσούλα Αλεξάνδρου Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=