7 Ξεφυλλίζοντας τον Β΄ Τόμο των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής», αισθανόμαστε ότι χωράμε όλοι και όλες σε ένα όνειρο. Στις σελίδες του θα περπατήσουμε τη χρονική σειρά διεξαγωγής των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων και την ιδεολογική, αξιακή διαδρομή τους. Θα συντροφεύσουμε το παρελθόν με απόλυτη συνέπεια, θα συνομιλήσουμε με το παρόν με σεβασμό και στο μέλλον θα υποσχεθούμε με ευγένεια: να γνωριστούμε πέρα από τον χρόνο, μέσα από το φως. Αυτό το φως που ενώνει τις ψυχές χωρίς παράπονα. Τις πρώτες σελίδες του Τόμου κοσμούν δύο επιλεγμένες εικαστικές δημιουργίες των παιδιών, φιγούρες που συνάδουν με το σκεπτικό των στόχων και πιο συγκεκριμένα με τον υπό έμφαση στόχο της χρονιάς 2022 - 2023 ο οποίος προωθεί τη διαλεκτική επικοινωνία της Ποίησης με τη Μυθολογία και τη Φιλοσοφία. Ακολούθως, εκτίθενται οι αφίσες που δημιούργησαν οι ομάδες, για να επικοινωνή- σουν τη δράση του Βιωματικού Ποιητικού τους Εργαστηρίου, παρουσιάζονται σκηνές από τη διαδικασία και λειτουργία του και, παράλληλα, προβάλλεται το συλλογικό ποίημα κάθε Βιωματικού Ποιητικού Εργαστηρίου και οι μεταφράσεις των ποιημάτων σε άλλες γλώσσες. Η μετάφραση των ποιημάτων βασίζεται στον σεβασμό, την αφοσίωση, την ευαισθησία και τη βαθιά κατανόηση που απαιτείται προς τη μορφή, την εικόνα και τον ψυχισμό του πρωτοτύπου. Δεδομένης της διεπιστημονικής και διαθεματικής διαδικασίας των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων, σημειώνεται ότι στη συνέχεια παρουσιάζονται οι δημιουργίες που παρήγαγαν οι ομάδες με αφορμή το συλλογικό ποίημα όπως η συγγραφή παραμυθιού, διηγήματος, θεατρικού, η παραγωγή βίντεο, η σύνθεση ατομικού ποιήματος και η μελοποίηση στίχων. Έτσι, η βιωματική γνώση, οι νοητικές και θυμικές διαδικασίες που ενεργοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων οδήγησαν στην ικανότητα των παιδιών να μπορούν να αφήνουν το αποτύπωμά τους, να σκέφτονται και να κατανοούν τι γνωρίζουν, τι δεν γνωρίζουν και πώς μπορούν να αξιοποιήσουν το «μεταγιγνώσκειν», σύμφωνα με τους Costa & Kallick (2009), για να δημιουργήσουν στη συνέχεια και να εξελιχθούν. Τις σελίδες του Β΄ Τόμου κοσμούν, επίσης, οι εικαστικές δημιουργίες των μαθητών και μαθητριών που συμμετείχαν στα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια κατά τη σχολική χρονιά 2022 - 2023. Στην τελευταία σελίδα συναντώνται όλα τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια σε έναν διάλογο διακειμενικό με σκοπό να χαρίσουν, να ανταλλάξουν στίχους και να αγγίξουν το ένα τη χαραμάδα του άλλου. Έτσι αβίαστα, από κοινού, μέσω της «αυτόματης γραφής», της γραφής του ονείρου, συντίθεται ένα διαλογικό ποίημα προς το βλέμμα του ήλιου, ένα ποίημα προς το Φως το οποίο μετατρέπεται σε δύναμη ζωής. Εισαγωγή
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=