85 Κειμενική Διάθλαση Γλυκόπικρη Συμφωνία Το κερί σιγόκαιγε πάνω στο πιάνο. Η πόρτα άνοιγε κι έκλεινε βασανιστικά. Η σκέψη ακολουθούσε τη φλόγα… 29 Μαρτίου 1942. Ο Πάνος ξύπνησε από τις σταγόνες της βροχής που χτυπούσαν τη στέγη. Ένιωσε να τον κυριεύει μια βαθιά αίσθηση θλίψης. Παρά τη βροχή, ο ήλιος ήταν υπέρλαμπρος ρίχνοντας μια αιθέρια λάμψη στα δέντρα και στην ψυχή του. Όμως, αυτή η εκπληκτική ομορφιά ενέτεινε τα γλυκόπικρα συναισθήματά του αντί να τον παρηγορεί. Καθώς ετοιμαζόταν για το σχολείο άκουγε τις μελαγχολικές νότες της Δεύτερης Συμφωνίας του Μπετόβεν να διαπερνούν τους τοίχους, μια μελωδία πολύ οικεία γι’ αυτόν. Ήταν η μελωδία από το πιάνο που έπαιζε ο πατέρας του στο διπλανό δωμάτιο. Όξυνε και αυτή τα ανάμεικτα συναισθήματά του. Μέσα σε όλο το ανακάτεμα προσπάθησε να επικεντρωθεί στο όνειρό του: να μορφωθεί και να δημιουργήσει ένα καλύτερο μέλλον για τον κόσμο. Μπήκε στο σχολικό λεωφορείο και άκουσε τους φίλους του που συζητούσαν για διάφορα θέματα. Στη σκέψη του ηχούσε ακόμα η μελωδία από το πιάνο. Ξαφνικά ακούστηκαν πυροβολισμοί και όλμοι, οι νότες αγρίεψαν, ωστόσο το λεωφορείο έφτασε στο σχολείο ως συνήθως. Μπήκε στην τάξη του, το μάθημα ξεκίνησε, αλλά αυτός βρισκόταν στον δικό του κόσμο σαν σε λήθαργο. Κάποια στιγμή τού απηύθυνε τον λόγο ο καθηγητής των Μαθηματικών χωρίς βεβαίως να ανταποκριθεί. Σε μια έκρηξη θυμού, ο καθηγητής έριξε «κατά λάθος» την ξυλόσομπα προκαλώντας μεγάλη φωτιά. Οι μαθητές έτρε- ξαν έξω από την αίθουσα πανικόβλητοι. Ο Πάνος και ο φίλος του ο Γιώργος έτρεξαν και αυτοί έξω τρομαγμένοι. Μέσα στον πανικό της φωτιάς εμφανίστηκαν τρεις στρατιώτες, οι οποίοι ζήτησαν να τους ακολουθήσουν στο Διοικητήριο της πόλης. Εκεί βρίσκονταν και οι γονείς τους, τους οποίους κατηγορούσαν για αδίκημα κατά ξένης περιουσίας. Όταν έφτασαν στο Διοικητήριο, προς έκπληξή του ο Πάνος, είδε τον καθηγητή του μαζί με τους Γερμανούς στρατιώτες. Στη στολή τους, δέσποζε το σύμβολο της σβάστικας. Αφού τον πήρε αγκαλιά, τον οδήγησε σε ένα γραφείο, εκεί όπου βρισκόταν ο πατέρας του και ο πατέρας του Γιώργου. Μετά από μια σύντομη συνομιλία με τούς Γερμανούς στρατιώτες οι δύο πατεράδες υπέγραψαν κάποια έγγραφα που τους δόθηκαν. Στη συνέχεια, τους ανακοίνωσαν ότι μπορούσαν να επιστρέψουν στα σπίτια τους. Βγαίνοντας από το Διοικητήριο είδε τους συμμαθητές του να στριμώχνονται σε ένα λεωφορείο. Προσπάθησε να συνδέσει τα γεγονότα της ημέρας, ώστε να βρει έναν πιθανό λόγο που να δικαιολογούσε την παρουσία του πατέρα του και του πατέρα του Γιώργου στο Διοικητήριο. Τι σχέση είχαν με τον γερμανικό στρατό; Και γιατί μόνο αυτός και ο Γιώργος δεν επιβιβάστηκαν στο λεωφορείο με τους συμμαθητές τους; Δεν μποΛύκειο Α΄ Εθνάρχη Μακαρίου Γ΄ Πάφου - Λύκειο Γιαννάκη Ταλιώτη Γεροσκήπου - Γυμνάσιο Αγ. Παρασκευής Γεροσκήπου
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=