Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια σε σχολεία Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

9 Συμπληρωματικά, οι μαθητές/τριες εμπνεύστηκαν από το συλλογικό τους ποίημα και συνέθεσαν νέες δημιουργίες: διηγήματα, θεατρικές σκηνές, ατομικά ποιήματα. Έτσι, οι βιωματικές πληροφορίες και οι πολλαπλές εμπειρίες οι οποίες κατακτήθηκαν και συγκεντρώθηκαν μέσα από τις συναισθηματικές και γνωστικές διαδικασίες των ΒΠΕ, οδήγησαν τα παιδιά σε άσκηση ανώτερων νοητικών λειτουργιών, την ανάλυση, τη σύνθεση, την αξιολόγηση. Κυρίως, οι βιωματικές πληροφορίες και οι πολλαπλές εμπειρίες συνέβαλαν στην αυτογνωσία, τη συναισθηματική νοημοσύνη και την εξέλιξη των παιδιών. Τις σελίδες του Γ΄ Τόμου ομορφαίνουν, επίσης, οι εικαστικές δημιουργίες των μαθητών/τριών, οι οποίες προσθέτουν πολύχρωμο ύφος μηνυμάτων, επιβεβαιώνοντας τη φράση του Λιούις Κάρολ «Πολλά πράγματα έβαλες αυτή η λέξη να εννοεί». Δεδομένης της διεπιστημονικής και διαθεματικής διαδικασίας των ΒΠΕ σημειώνεται ότι έχουν μελοποιηθεί έξι συλλογικά ποιήματα και παράλληλα έχουν παραχθεί σχετικά και ποικίλα βίντεο. Είναι αξιοσημείωτο το γεγονός ότι στην τελευταία σελίδα του Γ΄ Τόμου συναντώνται και τα είκοσι τρία δίκτυα Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων, στο σύνολο εξήντα σχολείων, σε έναν διάλογο διακειμενικό με τίτλο «Τα σφάλματά μας θα γίνουν δύναμη και ζωή». Στην επικοινωνία αυτή, ανταλλάσσουν σκέψεις, αναγνωρίζουν σφάλματα και λάθη και επιβεβαιώνουν την αναγκαιότητα ανατροπής των καιρών. Έτσι, μέσω της αυτόματης γραφής, της γραφής του Ονείρου, συνθέτουν και μετρούν ποιητικά τα ηλιοβασιλέματα στη Μεσόγειο και στο Αιγαίο, να μην τους λείπει ένα.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=