Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια σε σχολεία Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

223 Ομιλία του Διευθυντή Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, Δρος Κυπριανού Δ. Λούη στην παρουσίαση του Β΄ Τόμου της έκδοσης «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής» Πέμπτη 21 Μαρτίου 2024, Αίθουσα Εκδηλώσεων ΥΠΑΝ Είναι με ιδιαίτερη χαρά που αποδέχτηκα την πρόσκληση, για να παραστώ στη σημερινή δημοσιογραφική διάσκεψη και να παρουσιάσω τον δεύτερο τόμο της έκδοσης με τίτλο «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής», δημιουργικό αποτέλεσμα των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής» που διεξήχθησαν κατά τη σχολική χρονιά 2022 - 2023 σε σχολεία Μέσης Γενικής και Μέσης Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας. Η περιεκτική αυτή έκδοση, την εποπτεία της οποίας είχε η ΕΜΕ φιλολογικών μαθημάτων και διακεκριμένη ποιήτρια Χρυσούλα Αλεξάνδρου, αναδεικνύει τη δημιουργική πορεία και την ποιότητα των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων. Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια αποτελούν μία πρωτότυπη και δημιουργική δράση της Διεύθυνσης Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης, που ξεκίνησε κατά τη σχολική χρονιά 2021 - 2022 και η οποία έχει καταστεί πλέον θεσμός. Πρόκειται για μια «διαδραστικά εξελισσόμενη και αμφίδρομη διαδικασία παραγωγής πολιτιστικής και καλλιτεχνικής δημιουργίας», η οποία εμπίπτει στις στρατηγικές επιδιώξεις του ΥΠΑΝ για την τριετία 2024 - 2026, συμβάλλοντας στην ολόπλευρη διαπαιδαγώγηση και ενδυνάμωση των μαθητών/τριών. Επιπλέον, η όλη φιλοσοφία των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων πηγάζει από τα Νέα Αναλυτικά Προγράμματα Λογοτεχνίας, τα οποία ταυτόχρονα υπηρετεί, εφόσον κατά τη διάρκειά τους καλλιεργείται μια από τις βασικές δεξιότητες του λογοτεχνικού γραμματισμού, «η ανάπτυξη (δηλαδή) της δημιουργικότητας των μαθητών/τριών μέσω της εξοικείωσής τους με συγγραφικές πρακτικές δημιουργικής γραφής και γενικά με την καλλιτεχνική έκφραση». Το έτος 2023 έχει ανακηρυχθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ως Ευρωπαϊκό έτος δεξιοτήτων. Σ' αυτό το πλαίσιο η ανάπτυξη και η καλλιέργεια των γλωσσικών δεξιοτήτων αποτελεί βασική επιδίωξη, ούτως ώστε οι νέοι και οι νέες μας να μπορούν να ανταποκριθούν στις πολλαπλές προκλήσεις των σύγχρονων κοινωνιών. Γλωσσική, λοιπόν, καλλιέργεια μέσα από τη μετουσίωση της έμπνευσης, της γνώσης και της φαντασίας, σε παραγωγή νέων ιδεών, μέσα από την πραγμάτωση ενός καινοτόμου τρόπου μάθησης.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=