Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής 224 Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια δρουν ως ένα μορφωτικό αγαθό το οποίο προσφέρεται στα παιδιά μέσα από την επαφή με την ποίηση και τις άλλες τέχνες όπως είναι η μουσική, ο χορός και η ζωγραφική. Ουσιαστικά «ανοίγουν τον δρόμο σε μαθητές και μαθήτριες να συνθέσουν τις εμπειρίες της ζωής με τις γνώσεις που αποκτούν στην εκπαίδευση». Παράλληλα, η συμμετοχή στα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια δίνει την ευκαιρία στους μαθητές και τις μαθήτριες να καλλιεργήσουν τη συναισθηματική τους νοημοσύνη, δηλαδή την ικανότητά τους να αναγνωρίζουν, να κατανοούν τα δικά τους συναισθήματα και τα συναισθήματα των άλλων, να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τη συναισθηματική τους κατάσταση και να κτίζουν ομαλά τις διαπροσωπικές τους σχέσεις, με πυξίδα την ενσυναίσθηση. Συνεπώς, όπως πολύ ορθά επισημαίνεται και στη σχετική εγκύκλιο «Η διεξαγωγή των βιωματικών εργαστηρίων, ευνοεί το μοίρασμα ιδεών, σκέψεων και συναισθημάτων και αποδεικνύει την αναγκαιότητα για ψυχοπνευματική καλλιέργεια, ισορροπία και ολοκλήρωση, με δεδομένο ότι η ποίηση συνιστά έναν ιδιαίτερο τρόπο αντίληψης του συγκεκριμένου και του αφηρημένου, θεατού και αθέατου, ορίζει το συναίσθημα, λυτρώνει, παρηγορεί, εξυψώνει, ευχαριστεί, ομορφαίνει, ενώ παράλληλα παιδαγωγεί.» Η ποιητική, η εικαστική και η μουσική δημιουργία αναδύεται ως αποτέλεσμα της βιωματικής και διαφοροποιημένης προσέγγισης που ακολουθείται στη διδασκαλία και μάθηση. Σημειώνεται άλλωστε ότι στην εν λόγω δράση συμμετέχουν και εμπλέκονται ενεργά εκπαιδευτικοί διαφόρων ειδικοτήτων. Άλλωστε, μελετώντας την έκδοση καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι η διαθεματικότητα και η διεπιστημονικότητα διατρέχουν την όλη φιλοσοφία των εργαστηρίων και ότι δίπλα από τις ποιητικές δημιουργίες, παρατίθενται οι εικαστικές και οι μουσικές αλλά και οι χορευτικές πρακτικές. Κατά τη διάρκεια των Ποιητικών Εργαστηρίων που διεξήχθησαν κατά τη σχολική χρονιά 2022-2023 τετρακόσιοι μαθητές και μαθήτριες, αναμετρήθηκαν με τον λόγο, το χρώμα, τη μελωδία, την κίνηση και την εικόνα. Στα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια συμμετείχαν μαθητές και μαθήτριες από 45 σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου και οκτώ σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδας. Οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν τη μοναδική ευκαιρία να εργαστούν δημιουργικά, να συνεργαστούν, να αφήσουν το αποτύπωμά τους και να εξελιχθούν. Στο δημιουργικό αυτό ταξίδι οι μαθητές/τριες και οι εκπαιδευτικοί πραγματεύτηκαν μια πληθώρα θεμάτων: Έψαξαν απαντήσεις για το υπαρξιακό ερώτημα της ανθρώπινης πορείας, συλλογίστηκαν τα απλά και καθημερινά με τα οποία αναμετράται ο άνθρωπος, ταξίδεψαν στο ιστορικό παρελθόν, βίωσαν το οδυνηρό παρόν και οραματίστηκαν ένα ελπιδοφόρο μέλλον. Προβληματίστηκαν για τη θανάσιμη περιβαλλοντική
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=