Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια σε σχολεία Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

225 απειλή, τις αξίες και τα ιδανικά στον σύγχρονο κόσμο. Κάθε Βιωματικό Εργαστήρι και ένα διαφορετικό θέμα, ένας διαφορετικός προορισμός και μια ευκαιρία, για να συνομιλήσει η ποίηση με τη μυθολογία, την ιστορία, τη φιλοσοφία. Αναμφίβολα, οι ποιητικές, εικαστικές, μουσικές δημιουργίες και χορευτικές πρακτικές των μαθητών/τριών όπως αποτυπώνονται στην έκδοση καταδεικνύουν ότι στα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια οι συμμετέχοντες/ουσες εργάστηκαν ομαδικά, εμπιστευτήκαν ο ένας από τον άλλον, καλλιέργησαν την κριτική και αφαιρετική σκέψη και τη δημιουργική τους ευαισθησία, μελέτησαν την ποιητική λειτουργία της γλώσσας, υιοθέτησαν λογοτεχνικές στρατηγικές, εξωτερίκευσαν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους και οδηγήθηκαν στη δημιουργικότητα. Παράλληλα, μετασχημάτισαν τα ποιητικά τους κείμενα, σε πεζά και έλαβαν μια πρώτη γεύση από τη διαδικασία της λογοτεχνικής μετάφρασης, μεταφράζοντας τα ποιητικά τους κείμενα στα αγγλικά, τα γαλλικά, τα ρωσικά, τα ισπανικά και τα κινεζικά. Διεθνής μέρα ποίησης η σημερινή, και αναλογιζόμενοι τα λόγια του νομπελίστα ποιητή θυμόμαστε ότι «ο σύγχρονος κόσμος όπου ζούμε, ο τυραννισμένος από τον φόβο και την ανησυχία, τη χρειάζεται την ποίηση. Η ποίηση έχει τις ρίζες της στην ανθρώπινη ανάσα - και τι θα γινόμασταν, αν η πνοή μας λιγόστευε;» «Η ποίηση είναι ταυτόχρονα μια επαναστατική πράξη, με την οποία οι λέξεις σπάζουν το περίβλημά τους και εκρήγνυνται στο διάστημα», σύμφωνα με τον πολυβραβευμένο και διακεκριμένο ποιητή μας Κυριάκο Χαραλαμπίδη. Στηρίζοντας, λοιπόν, την ποίηση, η Διεύθυνση Μέσης Εκπαίδευσης, προσέφερε τα Ποιητικά Βιωματικά Εργαστήρια στους μαθητές και τις μαθήτριες και κατά τη φετινή χρονιά και θα συνεχίσει να τα προσφέρει και κατά την επόμενη, έχοντας κατά νου ότι η ποίηση ευφραίνει, προβληματίζει, διδάσκει και απελευθερώνει. Κλείνοντας, συγχαίρω όλους τους συντελεστές της παρούσας έκδοσης και της σημερινής εκδήλωσης. Πρώτιστα την ΕΜΕ Φιλολογικών και ποιήτρια Χρυσούλα Αλεξάνδρου για την εποπτεία των ποιητικών εργαστηρίων και την εποπτεία/ επιμέλεια του δεύτερου τόμου της έκδοσης «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής». Ευχαριστώ, επίσης, τις φιλολόγους Καλλιόπη Χατζηφλουρέντζου, Ελένη Ιωαννίδου και Φωτεινή Θεοδούλου για τη γλωσσική επιμέλεια του τόμου. Ιδιαίτερες ευχαριστίες οφείλω στην Υπηρεσία Ανάπτυξης Προγραμμάτων του ΠΙ του ΥΠΑΝ για τον σχεδιασμό της έκδοσης και τον γενικό συντονισμό της εκδοτικής διαδικασίας. Θα ήταν παράλειψη να μην ευχαριστήσω τους/τις μαθητές/τριες και τους/ τις εκπαιδευτικούς από Γυμνάσια, Λύκεια και Τεχνικές Σχολές Παγκύπρια και στην Ελλάδα που κατέθεσαν τη δική τους ποιητική φωνή, τη δική τους εικαστική και μουσική δημιουργία, αφήνοντας μια χαραμάδα να περάσει από το κλειστό παράθυρο και να γίνει δύναμη ζωής.

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=