Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια σε σχολεία Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και Μέσης Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης

Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής 4 Χαιρετισμός Χαιρετίζω την έκδοση του Γ΄ Τόμου των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων « Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής» τα οποία διεξήχθηκαν κατά τη σχολική χρονιά 2023 - 2024. Ο Γ΄ Τόμος με υπότιτλο «Από αύριο τα σφάλματά μας θα γίνουν δύναμη και φως» συνιστά ένα ξεχωριστό αφιέρωμα στα απεχθή χρόνια της αιμάσσουσας τουρκικής εισβολής και κατοχής στην Κύπρο. Οι δημιουργίες που έχουν παραχθεί στα Βιωματικά Εργαστήρια Ποίησης, εμπνευσμένες από τη συμπλήρωση 50 χρόνων από την παράνομη εισβολή και συνεχιζόμενη τουρκική κατοχή στο νησί μας, τονίζουν ότι στα εργαστήρια τα παιδιά βιώνουν και αποκτούν πλήρη επίγνωση των τραγικών πτυχών της σύγχρονης ιστορίας της πατρίδας μας. Το πλέον σημαντικό είναι ότι γίνονται σημαντική παράμετρος της προσπάθειας για την επανένωση της πατρίδας μας και την αποκατάσταση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στον τόπο μας. Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια, ως εγκεκριμένος θεσμός από τη Διεύθυνση Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης Κύπρου εδώ και τέσσερα χρόνια, λειτούργησαν κατά τη φετινή σχολική χρονιά σε εξήντα δύο σχολεία της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης της Κύπρου και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ελλάδος, υπό την εποπτεία και καθοδήγηση της κ. Χρυσούλας Αλεξάνδρου, Επιθεωρήτριας Φιλολογικών Μαθημάτων Κύπρου και ποιήτριας, η οποία και εμπνεύστηκε τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια. Σε αυτά συμμετείχαν πεντακόσιοι μαθητές και μαθήτριες των οποίων η συμμετοχή μαρτυρεί μια ξεχωριστή εμπειρία, τη χαρά της δημιουργικότητας, της συνεργασίας και της ομαδικότητας, μαρτυρεί τις αναζητήσεις και τον ψυχισμό των νέων μας. Σύμφωνα με τους Μαλικιώση-Λοΐζου (2001) και Doikou & Diamantidou (2011), έρευνες απέδειξαν ότι μαθητές και μαθήτριες που εμπλέκονται σε Βιωματικά Εργαστήρια, διαμορφώνουν θετικότερη αυτοαντίληψη, την κατάλληλη συμπεριφορά, ανάπτυξη του αυθορμητισμού τους και χρήση υψηλών γνωστικών επιπέδων. Είναι αδιαμφισβήτητο, λοιπόν, πως τα παιδιά που συμμετέχουν στα Βιωματικά Εργαστήρια Ποίησης, ταξιδεύουν, εκφράζουν τα συναισθήματά τους, αναζητούν τη φωτεινότητα, τη διαφάνεια, την αίγλη, την ομορφιά, τη ζωή, τον άνθρωπο, τον κόσμο ολόκληρο. Τον κόσμο αυτό αναζητούν και αγκαλιάζουν και αναδεικνύουν μέσω της ποιητικής τέχνης, η οποία βοηθά την κοινωνία να βρει και να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της. «Η ποίηση οφείλει να επιτρέπει την αναπνοή, τις αναλογίες των αισθήσεων, το πνεύμα»

RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=