7 Σημαντική θέση κατείχε και η συνειδητοποίηση της κοινής ιστορικής πορείας του ελληνισμού της κυρίως Ελλάδος και της Κύπρου και παράλληλα η ενίσχυση της εθνικής ταυτότητας των μαθητών/τριών μας. Αυτός ο τόπος, ο δικός μας τόπος, όπου και να τον περπατήσεις, αγαπιέται. Όπου και να τον αγγίξεις, ιχνογραφεί μια αγκαλιά. Ιστορία, μύθοι, περιπέτειες, θρύλοι, μυρωδιές. Ίδιος ο έρωτας. Ελλάδα και Κύπρος σε μια πορεία πολυκύμαντη και γοητευτική. Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής» ως ένα ελκυστικό ταξίδι προς τον κόσμο της Ποίησης, την ομορφιά και τη φωτεινότητα, συνέτειναν και εφέτος, έτσι ώστε τα παιδιά μας να αντιληφθούν πως η λογοτεχνική δημιουργία συνιστά προέκταση του συνειδητού μας κόσμου σε ένα «θεραπευτικό» νοητό πλαίσιο, το οποίο ενεργοποιεί όλες τις αισθήσεις. Όλες τις αισθήσεις που με τη σειρά τους ενεργοποιούν και καλλιεργούν πολλαπλές νοητικές ικανότητες των μαθητών/τριών, οι οποίες σε συνδυασμό με την ψυχική, ηθική και αισθητική καλλιέργεια και παιδεία ενισχύουν την αναγνώριση και την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων της καθημερινότητας, ενισχύουν και ενδυναμώνουν τον ψυχισμό γενικότερα του καθενός και της καθεμιιάς, καταλήγοντας στη συναισθηματική νοημοσύνη, η οποία είναι εκ των ων ουκ άνευ στην καθημερινότητά μας. Όταν τα συναισθήματά μας ισορροπούν, τότε και η πραγματικότητά μας ισορροπεί. Και όταν ο αέρας παγώνει τη σκέψη και όταν λιγοστεύουν οι αντοχές και ο χειμώνας πατάει απειλητικά, τότε οι χαραμάδες γίνονται δύναμη ζωής, συντροφεύουν τους καημούς, τον σπαραγμό και τις πληγές του κόσμου. Τότε και τα κλειστά παράθυρα υποδέχονται το φως και το φως οδηγεί και πάλι στο όνειρο. Τα όνειρα χρειάζονται αγκαλιές, πολλές αγκαλιές, ευγένεια, σεβασμό, κατάθεση ψυχής, πίστη, ευγνωμοσύνη και ευχαριστώ. Θερμό ευχαριστώ στις Διευθύνσεις Μέσης Εκπαίδευσης για την εμπιστοσύνη, την πίστη και τη συμπόρευση στην ποιητική μας διαδρομή, στις όχθες του ονείρου. Θερμό επίσης ευχαριστώ σε όλους τους συνεργάτες και όλες τις συνεργάτιδες,, εκπαιδευτικούς και μη, για την κατάθεση ψυχής και πρωτίστως σε όλα τα παιδιά που εμπιστεύτηκαν τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια, απελευθερώθηκαν, αφέθηκαν σε αυτά και ανακάλυψαν τον εαυτό τους μέσα από τη δημιουργία. Χρυσούλα Αλεξάνδρου Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων
RkJQdWJsaXNoZXIy Mjg0OTI=