• Home
  • Εργαστήρια
  • Χαιρετισμός

Χαιρετισμός

Η ποίηση οφείλει να επιτρέπει την αναπνοή, τις αναλογίες των αισθήσεων, το πνεύμα
Χαιρετίζω τη λειτουργία των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο, να γίνει δύναμη ζωής».

Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια, ως μία διεπιστημονική, διαθεματική και καινοτόμος διαδικασία μάθησης συγκεντρώνουν βασικές έννοιες, δεξιότητες και στάσεις απαραίτητες στην εκπαιδευτική διαδικασία, σε ένα ανθρώπινο, συμπεριληπτικό και υγιές σχολείο. Σκοπός είναι η συνάντηση των μαθητών/τριών με τον αληθινό εαυτό τους, την ιστορία, την ψυχή, τη ζωή και την εξέλιξή τους. Η διαδικασία αυτή συνδέεται άρρηκτα με το αξιόλογο της γνώσης, τη διαχειρισιμότητά της, τη συνεκτικότητα, τη συνοχή και τη μεταφερσιμότητά της και επομένως κρίνεται πολλαπλά εποικοδομητική.

Σύμφωνα με τους Μαλικιώση-Λοΐζου (2001) και Doikou & Diamantidou (2011), έρευνες απέδειξαν ότι μαθητές και μαθήτριες που εμπλέκονται σε Βιωματικά Εργαστήρια, διαμορφώνουν θετικότερη αυτοαντίληψη, την κατάλληλη συμπεριφορά, ανάπτυξη του αυθορμητισμού τους και χρήση υψηλών γνωστικών επιπέδων.

Είναι αδιαμφισβήτητο, λοιπόν, πως τα παιδιά που συμμετέχουν στα Βιωματικά Εργαστήρια Ποίησης, ταξιδεύουν, εκφράζουν τα συναισθήματά τους, αναζητούν τη φωτεινότητα, τη διαφάνεια, την ομορφιά, τη ζωή, τον άνθρωπο, τον κόσμο ολόκληρο. Τον κόσμο αυτό αναζητούν και αγκαλιάζουν και αναδεικνύουν μέσω της ποιητικής τέχνης, η οποία βοηθά την κοινωνία να βρει και να ισχυροποιήσει την ταυτότητά της.

Τα Βιωματικά Εργαστήρια Ποίησης, αποτελούν τη συνειδητοποίηση της ευθύνης αυτής, ώστε ο ψυχισμός, οι αγωνίες και οι ανησυχίες, η χαρά και η θλίψη, τα θέλω και τα μη μαθητών/τριών από σχολεία της Μέσης Εκπαίδευσης της Κύπρου και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Ελλάδος να μετουσιωθούν σε γράμματα και συλλαβές, λέξεις και στίχους, εικόνες, μελωδία και κίνηση και κατά συνέπεια σε στάσεις ζωής.

Τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια λειτουργούν υπό την εποπτεία και καθοδήγηση της κ. Χρυσούλας Αλεξάνδρου, Επιθεωρήτριας Φιλολογικών Μαθημάτων Κύπρου, ποιήτριας και εμπνεύστριας των Βιωματικών Ποιητικών Εργαστηρίων. Η εμπλοκή μαθητών/τριών μαρτυρεί μια ξεχωριστή εμπειρία, τη χαρά της δημιουργικότητας, της συνεργασίας, της ομαδικότητας και της αναζήτησης του ψυχισμού τους.

Το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας στηρίζει και θα εξακολουθήσει να στηρίζει και να ενισχύει αυτές τις δράσεις που προάγουν την παιδεία, τη συναισθηματική ενδυνάμωση και τις δεξιότητες των παιδιών μας.

Καταληκτικά, εκφράζω τη βεβαιότητα πως τα Βιωματικά Ποιητικά Εργαστήρια «Μια χαραμάδα στο κλειστό παράθυρο να γίνει δύναμη ζωής», ως μια ουσιαστικά πρωτοποριακή πρωτοβουλία και δραστηριότητα, θα εξακολουθήσουν να είναι οδοδείχτες φωτεινοί και να επιτρέπουν την αναπνοή στις αισθήσεις, στο πνεύμα, στα όνειρα και στον κόσμο των μαθητών και των μαθητριών μας.

Δρ Αθηνά Μιχαηλίδου
Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας