• Home
  • Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού

Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού

Στις 20 Ιανουαρίου 2022 διεξήχθη Βιωματικό Ποιητικό Εργαστήρι στο Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού.

Μέσα από μια διαδικασία διαθεματική, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον λόγο, το χρώμα, τη μελωδία, την κίνηση, την εικόνα. Έτσι η χαραμάδα στο κλειστό του καθενός παράθυρο, μετουσιώθηκε σε δύναμη, σε χαρά, σε αγάπη, σε ζωή.
Σαν ξεκλειδώνεις τα συναισθήματα, τον νου και την καρδιά σου, το αποτέλεσμα εκπληκτικό!

Βιωματικό Ποιητικό Εργαστήρι στο Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού στη Λάρνακα.

Βόλεμα και εφησυχασμός
Έχω την αίσθηση

Ακουμπάω στη φωτιά που σιγοκαίει και επικοινωνώ με τα χρώματα.
«αισθάνομαι»

ΘέμαΑρχείοΗμερομηνία
Ποίημα 05/10/2023
Αφίσα 08/03/2023

Ποίημα

Ποίημα
Έχω την αίσθηση

Μπερδεύομαι
Φως και βροχή
άνοιξη και ερημωμένο δάσος
το κρύο αντάμα

Άνθρωποι έχουν φύγει
τα ζώα τρόμαξαν
κουφάλα μοναξιάς
το μονοπάτι πέτρινο

Βόλεμα κι εφησυχασμός
Το χιόνι καλύπτει τη σκέψη μου

Έχω την αίσθηση
Το παιδί με το ποδήλατο
το γάβγισμα του σκύλου
η φωνή του χελιδονιού
το σκαρφάλωμα του σκίουρου στην αυγή
η φωτιά σιγοκαίει
η μουσική αντιλαλεί
το άλογο καλπάζει

Επικοινωνία χρωμάτων
Ηρεμώ
Μετάφραση - Γαλλικά
J'ailesensque...

Jesuisconfus, perdu
La lumière et la pluie
Le printemps et ce bois en ruines
Il fait froid
Les gens sont partis
Les animaux sont effrayés
La solitude ne semble qu'à un arbre creux
Le sentier de pierre
Et moi, à la recherche de l'illusion
Tout s'est mis à l'aise, en confiance
C'est la neige qui couvre maintenant ma pensée
J’ai le sens que...
Un enfant à bicyclette
Un chien qui aboie
La voix d’une hirondelle
Et cet écureuil qui grimpe, qui grimpe jusqu' à l'aube
Le feu qui brûle petit à petit
L'écho de la musique
Un cheval au galop
Et puis ces couleurs, le contact
Oh oui, finalement
Je suis calme

Συντελεστές

Συμμετείχαν οι μαθητές:
  • Πελάου Ειρήνη, Γ1
  • Πελεκάνος Παναγιώτης, Γ2
  • Βαλεντίνο Αφροδίτη, Γ3
  • Σπύρου Γιώργος, Γ3
  • Ποταμού Παναγιώτης, Γ3
  • Κωστή Μαργαρίτα, Γ4
  • Χαρακίδα Ηλιάνα, Γ5
  • Μιχαήλ Ελένη, Γ5
  • Βασιλείου Φωτεινή, Γ5
  • Μιχαήλ Ειρήνη, Γ5
Συνεργάστηκαν οι:
Ιωάννα Πιτσιλλή, καθηγήτρια Γαλλικών
Καίτη Μιχαηλίδου, Β.Δ. Φιλόλογος

Υπεύθυνη:
Χρυστάλλα Γιάγκου, Φιλόλογος

Έργα Τέχνης

Οπτικοακουστικό Υλικό

Βίντεο - Στο βίντεο αποδίδεται το περιεχόμενό του Βιωματικού Ποιητικού Εργαστηρίου με μια ρομαντική οπτική ματτιά.

Φωτογραφικό Υλικό

Μεταγνωστική εμπειρία

Το Βιωματικό Ποιητικό Εργαστήρι ήταν μια ευχάριστη έκπληξη για όλους μας στη ρουτίνα του σχολείου. Ταξιδέψαμε με συναισθήματα, ήχους, χρώματα, για να βιώσουμε τη διαδικασία που ονομάζεται έμπνευση και συγγραφή. Δουλέψαμε ομαδικά, αφήνοντας ο καθένας το στίγμα του. Μετά από αυτή την εμπειρία, σίγουρα βλέπω με άλλο μάτι τη Λογοτεχνία…

Σπύρου Γιώργος, Γ3
Όταν μου είπαν να φέρω το ξυλόφωνο στη βιβλιοθήκη, σκέφτηκα «τι χρειάζεται σε ένα ποιητικό εργαστήρι;». Σύντομα η όλη διαδικασία, με διέψευσε! Το να ταιριάξω ήχους στις λέξεις, δεν ήταν εύκολη υπόθεση. Όσο έβλεπα τον ενθουσιασμό και την ταχύτητα με την οποία κυλούσε αβίαστα το όλο εγχείρημα, κατάλαβα τον στενό δεσμό ανάμεσα στην ποίηση και τις νότες. Σίγουρα, όποιος είπε πως μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις, δε σκέφτηκε ότι ένα τραγούδι ισούται με χίλιες εικόνες!

Βαλεντίνο Αφροδίτη, Γ3
Την Πέμπτη, 20 Ιανουαρίου 2022, είχαμε την ευκαιρία να ξεφύγουμε από τη ρουτίνα της σχολικής καθημερινότητας και να ζήσουμε μια νέα εμπειρία την οποία πολλοί μαθητές θα ζήλευαν. Αρχικά, μαθητές της Γ΄ τάξης συναντηθήκαμε στη Βιβλιοθήκη του Σχολείου μας, όπου γνωρίσαμε την κ. Χρυσούλα Αλεξάνδρου, Επιθεωρήτρια Φιλολογικών Μαθημάτων και Λογοτέχνιδα. Για να νιώσουμε πιο άνετα, κάναμε μερικές ασκήσεις χαλάρωσης. Στη συνέχεια επιλέξαμε μια εικόνα και αρχίσαμε να προσθέτουμε τις δικές μας πινελιές γράφοντας τις ιδέες μας. Μετά από μια διαδικασία κατά την οποία ο ένας συμπλήρωνε τον άλλο, δημιουργήσαμε ένα πεζό κείμενο το οποίο αποτέλεσε τη βάση για να γράψουμε το δικό μας ποίημα. Παρόλο που στην αρχή ήμασταν διστακτικοί για τη συμμετοχή μας σ’ αυτό το εργαστήρι, νικήσαμε τους φόβους μας και αφήσαμε τη φαντασία να μας οδηγήσει δημιουργικά…

Χαρακίδα Ηλιάνα, Μιχαήλ Ειρήνη, Βασιλείου Φωτεινή, Γ5
Την Πέμπτη 20/1/2022 είχαμε την ευκαιρία να ταξιδέψουμε στο ατελείωτο και ξεχωριστό ταξίδι της ποίησης. Ένα ταξίδι που μας έδωσε τη δυνατότητα να καλλιεργήσουμε δημοιουργικά τη φαντασία μας, με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε σκέψεις, εικόνες και διάφορα συναισθήματα, να τα ενώσουμε και να δομήσουμε “συλλογικά” ένα ποίημα. Μάθαμε την πραγματική αξία της ποίησης και αντιληφθήκαμε γιατί η ποίηση αποτελεί μαγικό στοιχείο της ζωής μας. Ακόμη, με τη βοήθεια καθηγητών μας, μεταφράσαμε το ποίημα σε άλλες δύο γλώσσες, τα αγγλικά και τα γαλλικά. Είμαι ευγνώμων και νιώθω πολύ τυχερή που μου δόθηκε η ευκαιρία να συμμετάσχω σε αυτή την ενδιαφέρουσα και μοναδική εμπειρία του Βιωματικού Ποιητικού Εργαστηρίου.

Πελάου Ειρήνη, Γ1
Η ποιητική δημιουργία σε πεζό λόγο

Βρίσκομαι σ’ ένα ερημωμένο δάσος. Γύρω μου υπάρχουν πολλά δέντρα με τεράστιες κουφάλες στις οποίες μπορώ να κρυφτώ. Κρύβομαι μέσα σε μια κουφάλα. Δεν είμαι μόνη, δίπλα μου υπάρχει μια οικογένεια σκίουρων, η οποία προσπαθεί να προστατευθεί από το τσουχτερό κρύο της άνοιξης. Ανάβω μια μικρή φωτιά ώστε να ζεσταθώ και εγώ και οι σκίουροι. Έχω μαζί μου μερικά καρύδια και τους τα δίνω. Τώρα γίναμε φίλοι. Χαμογελώ. Θυμάμαι τα χρόνια που ήμουν παιδί. Το μέρος αυτό δεν ήταν πάντα τόσο ερημωμένο και μοναχικό. Ήταν κάποτε ένα πάρκο γεμάτο με παιδιά, γεμάτο πουλιά να κελαηδούν. Τα παιδιά έπαιζαν με τα ποδήλατά τους. Θα έδινα τα πάντα για να ήμουν ξανά εκεί. Αλλά δεν γίνεται…

Κωστή Μαργαρίτα, Γ4