• Home
  • ΤΕΣΕΚ Μακάριος Γ' Λευκωσίας

ΤΕΣΕΚ Μακάριος Γ' Λευκωσίας

Στις 31 Μαρτίου 2022 διεξήχθη Βιωματικό Ποιητικό Εργαστήρι στην ΤΕΣΕΚ Μακάριος Γ' Λευκωσίας.

Μέσα από μια διαδικασία διαθεματική, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον λόγο, το χρώμα, τη μελωδία, την κίνηση, την εικόνα. Έτσι η χαραμάδα στο κλειστό του καθενός παράθυρο, μετουσιώθηκε σε δύναμη, σε χαρά, σε αγάπη, σε ζωή.
"Έξω απ' το παράθυρο
ένα τριαντάφυλλο μαραίνεται
κι ένα αγριολούλουδο φυτρώνει"

Τα ωραία παιδιά τραγουδάνε με μια κιθάρα τα χρώματα της άνοιξης.

Στη γωνιά τα ωραία παιδιά
με μια κιθάρα
αγκαλιάζουν τα όνειρά τους
«στα χρώματα της άνοιξης»


ΘέμαΑρχείοΗμερομηνία
Ποίημα 05/10/2023
Αφίσα 08/03/2023

Ποίημα

Παρατηρώ και σιωπώ

Γυμνά και κρύα τα κλαδιά μου
στο αντάριασμα του ανέμου
παγώσανε οι ρίζες της ψυχής μου
ρωγμή στα χρώματα της άνοιξης
οι εποχές μπερδεύτηκαν
Άραγε
χάθηκε η Γης
Παρατηρώ και σιωπώ
Ο άνεμος εκεί…
Στη γωνιά τα ωραία παιδιά
με μια κιθάρα
ένα χαμόγελο
δυο μάτια καθαρά
δίνουν τα χέρια
και αγκαλιάζουν τα όνειρά τους
Στα κλαδιά μου
Πουλιά
Χρώματα
Φως

Συντελεστές

Συμμετείχαν οι μαθητές:
  • Κατσαντώνη Μελωδία - Ειρήνη, ΘΔΜ1α
  • Χαραλάμπους Κυριακή, ΘΕΓ2
  • Νικολάου Παντελίτσα, ΘΗΨ2β
  • Δίγγλης Μιχαήλ, ΘΗΨ2β
  • Τουτούγιαννου Κωνσταντίνα, ΕΓ3
  • Χατζησάββα Ευγενία, ΕΓ3
  • Iλίεβα Ασένα, ΞΕ3δ
  • Παχύς Χρίστος, ΞΕ3γ
  • Mohamed Niaz Kaldeen Sajahan, ΕΓ3
  • Κλεάνθους Ανδρέας, ΘΕΓ3
  • Κονταργύρης Κωνσταντίνος, ΘΕΓ3
  • Σπύρου Άντρεα, ΘΕΓ3
  • Ηροδότου Πάρης, ΘΒΣ3
  • Δίγγλης Γιώργος, Β4 (Γυμνασίου Μακεδονίτισσας)
Συνεργάστηκαν οι:
Γεωργία Αχιλλέως, Φιλόλογος
Κατερίνα Χριστοδούλου, Φιλόλογος
Δέσπω Πολυδώρου, Φιλόλογος
Γιώτα Γρηγορίου, Καθηγήτρια Γραφικών Τεχνών
Μαίρη Φάνη, Καθηγήτρια Διακοσμητικής
Λευκή Στυλιανού, Μουσικός

Υπεύθυνη:
Φωτεινή Λοΐζου - Καμιντζή, Φιλόλογος

Έργα Τέχνης

Οπτικοακουστικό Υλικό

Βίντεο - Ποίημα "Παρατηρώ και σιωπώ"

Φωτογραφικό Υλικό

Μεταγνωστική εμπειρία

Τα παιδιά αντιλήφθηκαν πως η Τέχνη σε οποιαδήποτε μορφή - ποίηση, ζωγραφική, μουσική - είναι βάλσαμο ψυχής, μέσο έκφρασης και απελευθέρωσης συναισθημάτων, προβληματισμών και σκέψεων. Ειδικότερα, στη δύσκολη περίοδο που διανύουμε εξαιτίας της πανδημίας και της εμπόλεμης σύρραξης στην Ουκρανία, αλλά και των γενικότερων προκλήσεων και αδιεξόδων που ταλανίζουν την ανθρωπότητα, τα παιδιά μέσα από τη συλλογική προσπάθεια υποστήριξαν πως «παρά τις αντιξοότητες της τρίτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, δεν πρέπει να χάνουμε την ελπίδα μας, αλλά να προσπαθούμε να σπάσουμε τις αλυσίδες του εγκλωβισμού και του σκότους και να κυνηγούμε το φως και την ευόδωση των στόχων μας».

Τα παιδιά κατανόησαν ότι μέσω της δημιουργίας νοηματοδοτείται η ζωή και τα γκρίζα και κρύα χρώματα είναι δυνατόν να μεταβληθούν σε αισιοδοξία και ελπίδα. Οι μαρτυρίες και η κατάθεση ψυχής όσων έλαβαν μέρος, αποκρυσταλλώνουν την οπτική με την οποία αντιμετώπισαν τη βιωματική αυτή δράση: «η εμπειρία αυτή θα μας μείνει αξέχαστη», «πρώτη φορά καταφέραμε να εκφράσουμε τις απόψεις μας χωρίς τον φόβο του λάθους», «χαιρόμαστε που συνεργαστήκαμε και δημιουργήσαμε κάτι ωραίο τόσο στο κομμάτι της ποίησης όσο και στο εικαστικό και το μουσικό κομμάτι».

Ομάδα μαθητών