Δίκτυο 12 | Λύκειο Αραδίππου Τάσος 'Μητσόπουλος', Γυμνάσιο Δροσιάς, Περιφερειακό Γυμνάσιο Ξυλοτύμβου
Στις 14 Μαρτίου 2023 διεξήχθη Βιωματικό Ποιητικό Εργαστήρι στο Λύκειο Αραδίππου "Τάσος Μητσόπουλος" σε συνεργασία με το Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού, το Γυμνάσιο Δροσιάς και το Περιφερειακό Γυμνάσιο Ξυλοτύμβου.
Μέσα από μια διαδικασία διαθεματική, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον λόγο, το χρώμα, τη μελωδία, την κίνηση, την εικόνα. Έτσι η χαραμάδα στο κλειστό του καθενός παράθυρο, μετουσιώθηκε σε δύναμη, σε χαρά, σε αγάπη, σε ζωή.
Ιστορίες που χάθηκαν, διαδρομές που κάηκαν, δόλος, τα φίλτρα του πολέμου, ο ήλιος.
Μέσα από μια διαδικασία διαθεματική, τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον λόγο, το χρώμα, τη μελωδία, την κίνηση, την εικόνα. Έτσι η χαραμάδα στο κλειστό του καθενός παράθυρο, μετουσιώθηκε σε δύναμη, σε χαρά, σε αγάπη, σε ζωή.
Ιστορίες που χάθηκαν, διαδρομές που κάηκαν, δόλος, τα φίλτρα του πολέμου, ο ήλιος.
«Το αμάξι μου στη μέση του κινδύνου
μπροστά μου η κόρη του Ήλιου»
Ποίημα
Σκόρπια γιατί στην άκρη του μυαλού μου
Είμαι η Νάγια
Μες τη σιωπή, ένα πρωί
για άγνωστα μέρη μακρινά ξεκίνησα
Το αμάξι μου στη μέση του κινδύνου
Σκόρπια γιατί
στην άκρη του μυαλού μου
Πού είστε;
Μπροστά μου η κόρη του Ήλιου
Ιστορίες που χάθηκαν
διαδρομές που κάηκαν
ξόρκια, δόλια φίλτρα του πολέμου
Η εικόνα με βαραίνει
τα συναισθήματά μου
σε ρυθμό εκθετικό
ρίγος επιθετικό
Η ευθύνη ποιου;
Κίρκη κραυγάζανε θαρρώ
Ανοίγω τα μάτια
Είμαι η Νάγια
Συντελεστές
Λύκειο Αραδίππου, «Τάσος Μητσόπουλος»
Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες:- Γκατ Έστερ, Β12
- Γανωματής Μάρκος, Β12
- Μηνά Ειρήνη Χρυσοβαλάντω, Β12
- Αλβανιτοπούλου Χαρά Αλκμήνη, Β22
- Ιωάννου Στυλιανή, Β22
- Αντρέου Παναγιώτης, Β22
Μαρία Παπαϊωάννου, Φιλόλογος
Συνεργάτες/συνεργάτιδες:
Άννα Δημοσθένους, Β. Δ. Φιλόλογος
Δήμητρα Κυριάκου, Φιλόλογος
Δέσποινα Χρίστου, καθηγήτρια Τέχνης
Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού
Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες:- Βασιλείου Αλέξανδρος, Β3
- Οικονόμου Γιώργος Σταύρος, Β3
- Παπαδημητρίου Κατερίνα, Β3
- Σωφρονίου Ανδριανή, Β3
Μαρίτσα Κυριάκου, Φιλόλογος
Γυμνάσιο Δροσιάς
Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες:- Πούλλου Δήμητρα, Β1
- Νικολάου Νάγια, Β2
- Ιωαννίδου Βαρβάρα, Β5
- Νικητίδης Κυριάκος, Β5
- Μαρκουλλή Μελίνα, Γ5
Δέσποινα Χριστοφή, Φιλόλογος
Περιφερειακό Γυμνάσιο Ξυλοτύμβου
Συμμετείχαν οι μαθητές/τριες:- Σωτηρίου Νικόλα, Α2
- Βοντιτσιάνου Αχιλλέας, Α3
- Ζαχαρίου Παναγιώτης, Α3
- Γκολφινόπουλου Κωνσταντίνα, Α4
- Πέτρου Μικαέλα, Α4
- Αντρέου Εύα, Β4
- Γιώργαλλου Δέσποινα, Β4
- Ευαγγέλου Φιλιώ, Β5
- Αδάμου Μαρία, Γ1
- Δημητρίου Αντριανή, Γ1
- Θεοδώρου Άρτεμις, Γ1
- Μπάρλα Παναγιώτα, Γ1
- Ενάτσε Μιάνκα Έλενα, Γ4
- Χριστοφόρου Χρυστάλλα, Γ4
Θεοδοσία Ηλία, Φιλόλογος
Έργα Τέχνης
Οπτικοακουστικό Υλικό
Φωτογραφικό Υλικό
Μεταγνωστική εμπειρία
Ταξίδι σκέψεων (παραμύθι)
Απόλυτη σιωπή. Ίχνος ήχου. Η φύση κοιμάται. Το μυαλό ταξιδεύει, η σκέψη φτερουγίζει.
Ξημερώνει. Ο ήλιος ανατέλλει. Οι ακτίνες του διαπερνούν τις φυλλωσιές των δέ- ντρων και τα ξύλινα παντζούρια του δωματίου μου. Τα πουλιά τιτιβίζουν. «Νάγια, Νάγια», μου φωνάζουν να ξυπνήσω. Σηκώνομαι, ετοιμάζομαι και παίρνω το αμάξι μου για ταξίδια άγνωστα και μακρινά.
Η διαδρομή με συνεπαίρνει. Ξαφνικά, στη μέση του πουθενά όλα σταματούν. Σκουπίδια, λύματα, απόβλητα, διαρροή πετρελαίου, τρύπα του όζοντος, καυσα- έρια, θανάτωση ζώων, υπεραλίευση, βιομηχανίες, εκρήξεις, φωτιές, εχθρότητα, πολιτιστική αφομοίωση, φυλετικές διακρίσεις, αδιαφορία προς τον πλησίον, μο- ναξιά, περιθωριοποίηση. Αναρωτιέμαι γιατί. Γιατί οι άνθρωποι να καταστρέφουν τον πλανήτη μας; Γιατί οι άνθρωποι να αλληλοσκοτώνονται; Γιατί οι άνθρωποι να επαναλαμβάνουν τα λάθη τους; Γιατί, γιατί, γιατί.
Είμαι μόνη. Ψάχνω τους πάντες γύρω μου, αλλά τίποτα. Μαύρο σκοτάδι. Πού είναι η κόρη του Ήλιου; Να, τη βλέπω. Φόβος και αγωνία, με καταβάλλουν. Ποιος φταίει; Το αμάξι παραμένει ακίνητο. Καλώ για βοήθεια. Κανείς δεν ανταποκρίνεται. Ψάχνω ξόρκια. Ψάχνω εσένα. Ψάχνω εμένα. Είμαι η Νάγια.
Ταξιδεύουμε με τις σκέψεις μας με πυξίδα το παρελθόν και το παρόν για ένα μέλλον αλλιώτικο, ζωντανό, φωτεινό και μαγικό, γεμάτο αναζητήσεις…
Γυμνάσιο Πετράκη Κυπριανού